papildytos realybės akiniai

AR/VR technologija nuotrauka

Naujausi statistiką renkančios firmos „CSS Insight“ duomenys rodo, jog Virtualios Relaybės (VR) ir Papildytos Realybės (AR) rinka dar šiais metais pasieks 1.8 milijardo JAV dolerių. Kompanija taip pat prognozuoja, jog šios srities pardavimai ir toliau didės rekordiniu tempu ir artėjančius ketverius metus kils apie 50 procentų, kol galų gale pasieks 9.9 milijardo JAV dolerių 2022 metais.

Šiuo metu yra parduota 121 milijonų VR/AR technologijos įrenginių – jau dabar tai nėra mažas mastas. Kaip ir galima prognozuoti, daugiausiai parduodama VR flagmanų – „Oculus“ bei HTC įrenginių – ši tendencija neturėtų pakisti. Manoma, jog per artimiausius dešimtmečius žmonijos įpročiai pastebimai keisis ir daugelis iškeis kompiuterinius žaidimus į virtualią realybę.

„Šioje industrijoje visuomet svarbiausias dalykas buvo žaidimai ir pramogos. Tačiau pastebime, jog viskas pamažu keičiasi, bandoma VR ir AR išnaudoti ir kitose srityse“, – kalbėjo tarptautinės teisininkų firmos „Perkins Cole’s“ pirmininkas Donas Karlas.

„Labiau praktiškai pritaikomų programėlių kūrimas, didesnis dalyvavimas socialiniame gyvenime, leidžia mums manyti, jog VR ir AR technologija ateityje tik dar labiau plėsis ir augs“, – savo kalbą tęsė virtualios realybės entuziastas.

VR yra daugiau mažiau pažįstama technologija. Daug didesnio augimo tikimasi iš AR akinių, kurių kūrimas ir pardavimai turėtų labai smarkiai augti per ateinančius penkis metus. Kol kas tokių prietaisų parduota vos 24 000, tačiau 2022 metais tikimasi matyti daugiau nei milijoną pardavimų.

„Papildyta Realybė yra viena karščiausių pastarojo meto naujienų mobiliuosiuose telefonuose. Nieko nuostabaus, jog automatiškai kyla susidomėjimas ir AR akiniais. Į šią technologiją jau investuosi milijonai dolerių ir plika akimi matome, kaip viskas tobulėja – dydis, svoris dizainas. Per pastaruosius metus žengtas didžiulis žingsnis į priekį“, – būsimą „trendą“ komentavo „CSS Insight“ analitikas George Jijiashvili.

AR/VR technologija nuotrauka

Ko bijo AR/VR technologijos startupai?

Nors VR ir AR rinka nuolat auga ir neketina sustoti, tuo užsiimančios kompanijos baiminasi artėjančių problemų. Firmos labiausiai baiminasi dėl su legalumu susijusių problemų.

Vartotojai vis labiau domisi savo asmens saugumu – statistika rodo, jog šiais metais tokių žmonių padaugėjo net 44 procentais. Žinoma, prie to prisidėjo ir garsusis „Facebook“ skandalas, kuomet interneto milžinė nutekino vartotojų duomenis.

„Nieko nenustebinsiu pasakydamas, jog jau esančias ir būsimas VR/AR kompanijas labai domina su legalumu susiję klausimai – duomenų apsauga, įsilaužimai, ginčai dėl patentų. AR ir VR kompanijoms sunku atrasti išskirtinę nišą, nes jau dabar yra daugybė registruotų patentų, dėl kurių ateityje gali kilti daugybė ginčų“, – pasakojo „Perkins Cole’s“ vadybos narys Kirkas Soderquist.

Patentai nėra vienintelė problema – startuoliai, kaip įprasta, dažnai susiduria su pinigų stygiumi ir nėra tikri, ar rinka jau pasiruošusi jų produktams, ar bus užtektinai įrenginių, galinčių jais pasinaudoti.

„Matome, jog investicijos į VR ir AR naujoves nuolat auga, tačiau investuotojai vis dar nedrąsiai išrašinėja didelius čekius startuoliams. Šitaip atsiranda tokia problema, jog pradedantieji labiau rūpinasi kaip įkurti ir auginti savo kompaniją, o ne tobulinti savo produktą“, – pastebėjo „Perkins Cole’s“ teisininkas Jasonas Schneidermanas.

 

 

 

 

Komentuok su Facebook

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *